Kereskedők kötelezettségei | Új szelek fújnak az e-kereskedelmi jogban 3. rész. (3/3)
OrmosNet 2013.november 11.
Magyarországon legkésőbb 2014. június 13-tól változnak az elektronikus kereskedelemre, azon belül is a távollevők között kötött szerződésekre, vonatkozó legfontosabb fogyasztóvédelmi szabályok. Háromrészes sorozatunk befejező részében áttekintjük a kereskedők legfontosabb, új kötelezettségeit. Vezetői összefoglaló a 3. részről
Részletes elemzés 1 Az áru kiszállítási határideje Miután a kereskedő a vevő ajánlatát (megrendelését) elfogadta, indokolatlan késedelem nélkül kell kiszállítania az árut a vevőnek. A kiszállítás végső határideje a szerződés megkötését követő 30. nap. Fontos, hogy nincs annak akadálya, hogy az ÁSZF-ben a kereskedő a 30 napnál hosszabb határidőt állapítson meg. Érdekes új lehetőség: ha a vevő nem kapta meg az árut időben, akkor felszólíthatja a kereskedőt arra, hogy egy megfelelő póthatáridőn belül teljesítsen. Ha a kereskedő a megadott új határidőn belül nem szállítja ki az árut, a fogyasztó felmondhatja a szerződést. A vevő azonnali hatállyal (azaz póthatáridő kitűzése nélkül) jogosult felmondani a szerződést az alábbi esetekben:
2. Elállás esetén az áru árának visszatérítése A webshop késedelem nélkül, de legkésőbb a vevői elállási nyilatkozat kézhez vételétől számított 14 napon belül köteles visszatéríteni a vevőnek az általa megfizetett teljes összeget, beleértve a kiszállítás fuvardíját is. Fontos, hogy a webshopnak az áru árát a vásárlás során igénybe vett vevői fizetési móddal megegyező módon kell visszafizetnie. Ez alól csak az lehet kivétel, ha a fogyasztó ebbe kifejezetten beleegyezik, és amennyiben a vevőnek ebből semmilyen többletköltsége nem származik . Kereskedők számára viszont kedvező két új szabály: a) amennyiben a vevő például egy expressz szállítási módot választott, a webshop nem köteles visszatéríteni a legolcsóbb szállítási mód és az expressz kiszállítás díjai közötti különbözetet. b) a kereskedő mindaddig visszatarthatja az áru árának visszafizetését, amíg vissza nem kapta az árut, vagy amíg a vevő bizonyítékot nem szolgáltat arra vonatkozóan, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Ezek és a cikksorozatunkban bemutatott változások alapján úgy látjuk, hogy a webshop ÁSZF-eiben, folyamataiban és az azt lekövető rendszerekben (szoftverekben) jelentős változások fognak bekövetkezni 2014-től. |
Az elektronikus kereskedelem joga relatíve új jogág. Azonban még ezen a jogágon belül is számos részterületen adunk tanácsot ügyfeleinknek:
Ha elektronikus kereskedelemmel kapcsolatos kérdése van, itt tud velünk kapcsolatba lépni: Tel.: +36 70 2212149 (minden nap 07.00-től 22.00-ig) vagy töltse ki ezt a kis űrlapot és haladéktalanul válaszolunk: |
Reméljük, sikerült érthetően összefoglalni ezeknek a várható jogi változásoknak a lényegét. Ígérjük, hogy folyamatosan beszámolunk majd a magyar jogalkotó lépéseiről is. Google+ oldalunk követői -többnyire- semmiről nem maradnak le.:) Klikkeljen a Követés gombra itt jobbra, hogy mindig értesüljön szakcikkeinkről és exkluzív tartalmainkról!
|
|
Ha informatívnak és/vagy hasznosnak találta bejegyzésünket, nyomjon bátran egy like-ot vagy pluszt!
Kapcsolódó cikkek:
Új fogalmak, hatályba lépés, kötelező erő | "Új szelek fújnak az e-kereskedelmi jogban" sorozat 1/3. rész
Az elállás joga | "Új szelek fújnak az e-kereskedelmi jogban" sorozat 2/3. rész
Változások a határon átnyúló kereskedelemmel kapcsolatos ÁFA-bevallások területén
10 hasznos ÁSZF tipp (+általános szerződési feltételek minta)
Furcsaságok kicsiny(?) online(?) boltja - elemzés a Tesco Online Bevásárlásról
Az elállás joga | "Új szelek fújnak az e-kereskedelmi jogban" sorozat 2/3. rész
Változások a határon átnyúló kereskedelemmel kapcsolatos ÁFA-bevallások területén
10 hasznos ÁSZF tipp (+általános szerződési feltételek minta)
Furcsaságok kicsiny(?) online(?) boltja - elemzés a Tesco Online Bevásárlásról